DIY Adventsljusstake

Upplagd av Linda
För några dagar sedan sa mamma "varsågod, här får du en advenstljusstake. gör vad du vill med den".
Jag funderade en pyttestund på vad jag skulle göra och bestämde mig ganska snabbt! Jag åkte till stan och köpte en tidningsbok (vet inte riktigt vad det var) med noter till olika sånger. Hemma blandade jag en skål med tapetklister och rev sönder sidorna i boken och klistrade på små bitar på hela ljusstaken. Det var superpilligt i mellan åt och väldigt kladdigt! Men efter några timmar var jag klar och då lät jag den torka över natten och dagen efter lackade jag den en gång och sen var den klar! 
Jag knöt även små rosetter runt ljusen och jag blev så nöjd! Superlätt och väldigt unikt!
Tekniken jag använde mig av kallas decoupage och ni kan söka på google om ni vill veta mer om det, men det är väldigt lätt och jag tipsar er att använda tapetklister istället för att köpa dyrt decoupagelim. Det funkar minst lika bra och är billigare. Det kanske inte passar till allt men det mesta går nog bra, speciellt om man ska fixa stora saker som möbler och ljusstakar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt