En pysslig dag

Upplagd av Linda
Idag är det lördag, jag ska tittar på Meodifestivalen och Fredrik är och fotojobbar.
Under dagen har jag bland annat pysslat! Jag har länge letat efter ett par fina örhänge med mustascher på, men inte hittat några.
Jag tröttnade på att leta och bestämde mig för att göra ett par.

Jag köpte svart lera på Panduro Hobby, letade upp en bild på en fin mustasch som jag ritade av och använde som mall när jag formade leran. Det var inte det lättaste att forma små mustascher, men med hjälp av en kniv och ett par tandpetare lyckades jag få två fina mustascher.

Jag fortsatte pyssla med leran och gjorde en större mustasch och två andra former. Det var tänkt att dessa skulle bli nyckelringar, men när leran hade härdat i ugnen var de fortfarande lite mjuka och böjliga. Risken är att de går sönder när de hänger med nycklarna. Så jag får tänka ut något annat att göra med dem.

Här får ni en liten titt på hur mustascherna ser ut. Jag har inte fäst örhängena på baksidan än, så ni får se bättre bilder när allt är klart!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt