Gammalt blir nytt

Upplagd av Linda
Idag var jag på loppis med Fredrik och mamma. Där fanns mycket fina saker, speciellt glas och porslin. Men jag köpte inget sådant.
Istället köpte jag en vinylskiva! Jag tänkte nämligen prova att jag en skål.
Så jag letade efter tips och trix på hur man kunde göra, och sedan satte jag igång!

Det var så enkelt som att lägga in skivan i ugnen på 100 grader tills den börjar mjukna och böja lite på sig, för mig tog det typ 3-4 minuter. Jag tog då ut den ur ugnen och la den ovan på en metallskål som stod upp och ner.
Snabbt som bara den tryckte jag ner en lite större metallskål runt om vinylskivan och vips så formade den sig lite som en blomma!
Jag höll kvar metallskålen ovanpå i några minuter, innan jag tog av den och kollade hur vinylskålen hade blivit!
Jag är jättenöjd och tänker göra det fler gånger! Det är ju perfekt att ge bort som present till någon som gillar musik, eller till vem som helst! Skivorna går att köpa för inte många kronor på loppisar och gamla skivaffärer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt