Familjepicknick

Upplagd av Linda
I lördags, den 26 maj, körde min familj till Sofiero Slott som ligger vid Helsingborg.
Vi skulle på utflykt med min faster och hennes familj och min storebror och hans familj.
Hunden Noppe följde också med och lilla Alma var väldigt nyfiken på honom.
Vi gick en runda och tittade på blommor och annat roligt. Vissa av oss valde lite svårare stigar.
Överallt växte träd och grenarna var lite all over the place, för att citera Prins Daniel.
Vädret var väldigt bra. Så bra att vi kunde se över till Danmark faktiskt.
Alma hittade en påle av något slag.
Vi satte oss ner och vilade lite i skuggan.
Barnen hittade en lekplats.
Jag hittade en Fredrik!
Där fanns ett gulligt litet hus som var en lekstuga.
Där fanns fina fönster.
När lekplatsen var färdigutforskad letade vi upp en ledig plats på gräsmattan och dukade fram lunch!
När våra magar var mätta lekte vi lite. Vi spelade fotboll och kastade frisbee!
Fredrik hittade ett fönster.
Vi hittade en labyrint som vi letade oss genom.
Ytterligare en paus för att fylla på med vätska.
Det finns gott om blommor i trädgården runt om slottet.
Och en fontän som var väldigt rolig att leka med!
Det växte små saker under gamla fönster.
Det fanns en stor fontän också!
Så här ser en del av trädgården ut.
Elias var så himla söt och busig!
Vi köpte glass! Väldigt gott! Så här såg Fredriks och min glass ut!
När glassarna var slut gick vi mot bilarna för att åka hem och äta grillad mat på kvällen och titta på Eurovison Song Contest!
Det var en supermysig utflykt med min fina och snälla familj!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt