Loppissöndag

Upplagd av Linda
Idag var det loppissöndag! Fredrik och jag gick ett par hundra meter hemifrån och hittade en loppis.
Vi gick runt där ett tag utan att hitta något speciellt. Men så kom mina föräldrar också dit och mamma hjälpa mig att leta.
Det slutade med att jag köpte två klänningar, för 10 kronor styck, och en gammal glasflaska med jättefin kork, också för 10 kronor.
När vi var klara gick vi hem och jag fixade klart med lite olika skoluppgifter.
På kvällen, efter maten, gick jag, mamma och pappa på en promenad. Jag hittade jättefina blommor i kvällssolen.
Eftesom det är mors dag idag gick vi till farmor och farfar för att tända ett ljus och säga hej.
De hade det lika bra som vanligt och snart kan farmor äta sina smultron 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt