Plast som krymper

Upplagd av Linda
Som jag nämnde i DETTA inlägget köpte jag krympplast när jag var på Panduro Hobby senast.
Det är helt enkelt mjuka ark i plast som man kan klippa ut former i och rita på och sedan värma i ugnen så krymper det ihop och blir hårt som plexiglas. Jag har läst om det på olika pysselbloggar tidigare men aldrig testat. Så nu tyckte jag att det var dags.
Jag och Fredrik gjorde vars en nyckelring häromdagen. Den ni ser på bilderna nedan fick min mamma i födelsedagspresent.

De färdiga plastbitarna krymper till ca en tredjedel av sin ursprungliga storlek. Så man måste klippa ut stora bitar och rita stort.
Våra blev lite smutsiga och fick lite märken av bakplåtspappret som de låg på i ugnen. Nästa gång blir det finare och bättre!
Det är Fredrik som har tagit de här bilderna!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt