Converse

Upplagd av Linda
Jag kollade på alla mina Converse (jag har 7 par) för några veckor sedan och kände att jag ville göra om ett par som var tråkiga och slitna och smutsiga. De var mörkgråa och jag köpte dem i USA för 5 år sedan.
Jag har inga bilder på hur arbetet såg ut, men jag kan förklara lite ändå! Jag började med att tejpa runt om tårna där jag inte ville ha glitter. Sen målade jag lim på tårna och hällde glitter på limmet och skakade av det överflödiga glittret.
När det hade torkat målade jag båda skorna med en silvrig tygpenna som jag köpte på Panduro Hobby. Sen var det klart! Jag passade även på att byta skosnöre, de gamla var så smutsiga!
Nu är jag redo att möte höstens soliga dagar med skor som glittrar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt