Fixa till en gammal väska

Upplagd av Linda
Nu är det dags för ett DIY inlägg! Det var ett litet tag sedan jag visade något jag gjort så det är på tiden! Tyvärr har jag inga bilder på när jag fixade väskan, men det var bara att klippa ut tyget i samma form som väskan och sen limma på tyget och sen sy i kanterna (jag kunde sy eftersom det är en mjuk väska) och sen var det färdigt!

För ungefär 4 år sedan köpte jag en guldig väska för 50 kr. Jag har använt den väldigt mycket och det är den perfekta handväskan. Lagom stor och väldigt fin! Men den har blivit lite sliten i färgen och axelremmen har jag bytt ut mot min gamla kamerarem med en strumpa på. Idag sydde jag fast en bit lila sammetstyg på framsidan och det blev så snyggt! Jag är jättenöjd med färgkombinationen och tyget är dessutom mjukt och lent. Jag funderar på att sy på pärlor eller paljetter på den, men det ska jag fundera mer på så får vi se hur det blir!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt