Vinterns första snö

Upplagd av Linda
När jag hade vaknat och äntligen fann orken att stiga upp från sängen möttes jag av snöfall utanför fönstret! Det var ganska fint när det svävade ner från molnen. Det stannade inte på marken länge, men det kommer nog mer snart. Jag gjorde en uppgift till skolan och skickade in den, sen åkte mamma och jag till Emporia och letade efter vinterskor till mig. Vi hittade många fina men de flesta kostade mer än min lilla ekonomi tillåter. Så det blev inga skor idag, men jag köpte en lila halsduk och lila vantar. Jag förtjänade det. Nu väntar jag på att Fredrik ska komma hem från jobbet och sen blir det mat!
Imorgon vet jag faktiskt inte vad som händer. Något ska jag och Fredrik göra, men vad vet jag inte. Jag har bara fått veta att jag ska ladda batteriet till kameran och tömma minneskortet. Mer än så säger han inte. Så det blir en överraskning imorgon!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt