'Cause I'm Mr Brightside

Upplagd av Linda
Igår upplevde jag något jag längtat efter i många år. Så många år att jag inte riktigt vet hur många. Kanske 8? Eller 9? Jag vet faktiskt inte. Men det gör inget. Jag och Fredrik började kvällen med att äta middag på Jensens Böffhus på Emporia. När vi var mätta gick vi ett par tio meter över gatan till Malmö Arena. Vi gick in och hängde av oss jackorna och hittade våra platser. Och sen väntade vi. Till slut började förbandet spela men de var inte så jättebra. Sen fick vi vänta lite till. Sen!! Helt plötsligt kom det ut någon på scenen!

Det var THE KILLERS!!! ÅH ALLTSÅ! Hela arenan jublade och de började med MR BRIGHTSIDE. Min absoluta favoritlåt! Jag fällde en liten tår och satt mest och gapade. Jag kunde inte fatta att de stod där några meter bort och sjöng. Det var magiskt. Jag kan inte förklara det på något annat sätt. Jag tyckte att konserten gick jättefort och de spelade de flesta av mina andra favoritlåtar. De hade glitterbomber och fyrverkerier och gnistregn och så snygg ljusshow! Jag tänker leva på denna kvällen länge.
Det finns få saker som kan mäta sig med detta just nu. 
(och eftersom jag inte hade någon kamera med mig på konserten tog jag bara lite bilder med mobilen som blev ganska dåliga. så här är en fin bild på Fredrik istället)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt