En vårig promenad

Upplagd av Fredrik
Idag vaknade jag av att sovrummet lystes upp av solen. Jag vet inte om jag ska säga vinter- eller vårsolen.
Det är nog lite mitt emellan de olika årstiderna just nu.
Fredrik och jag gick en liten promenad när vi hade gjort oss klara. Det var inte många plusgrader, men solen värmde oss lite. Vi hade kamerorna med oss och jag hittade en grupp snödroppar. De stod på en liten gräsplätt på en kyrkogård. Jag har längtat hela hösten och vintern efter vårblommor i naturen! Jag blev så glad när jag såg hur fina bilderna blev.
Jag längtar mer än någonsin efter den varma vårluften och knopparna på träden.
En gren murgröna kramade sig fast vid en husvägg och när vi kom hem värmde vi oss med varm choklad och sedan hade vi en lugn och mysig söndag. Imorgon är det en ny vecka med kalas och ytterst lite skola.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt