Kalaspyssel

Upplagd av Linda
I lördags hade vi kalas för min lillebror! För att göra allt lite roligare hade vi ett tema med Malmö Redhawks för att han går på alla hemma matcher som MIF spelar! MIFs färger är rött, vitt och svart. Därför blev dukningen i de färgerna.
Jag hade klippt ut deras logga som vi satte på fötterna på alla glasen. Mamma hade dukar i temats färger!
Så de tre borden fick vars en färg på duken och alla fick röda servetter.

Tipset att klippa ut papper och ha runt om glasen hittade jag här på Helenas blogg!
Väldigt lätt att göra och det blir väldigt snyggt till dukningen!
(jag valde ju MIFs logga eftersom vårt tema var just MIF, men man kan klippa ut vilken form man vill i vilken färg man vill)
 Till tårtorna (kladdkaka och citron-och marängpaj) hade jag klippt ut små trianglar som blev två vimplar.
 På den långa står det JESPER och på den korta står det 18! Dessa satte vi i tårtorna och en av dem fick dessutom tre ljus.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt