Att laga en väska

Upplagd av Linda
För ett par år sedan fick jag en gammal väska. Jag har för mig att den är från början av 70-talet.
Det är min finaste väska och jag blev ledsen när axelremmen började gå lite sönder. Men det var bara sömmarna som hade släppt.
Så jag pillade bort de gamla trådarna och sydde helt enkelt dit nya. Jag har tyvärr ingen bild på hur det såg ut före, jag tänkte inte på att ta en sådan. Här nere är i alla fall ett par bilder på hur det såg ut när jag hade pillat bort de gamla trådarna och när jag sydde dit nya samt ett par efter-bilder.
Axelremmen känns som ny och jag är så glad att jag kunde fixa det så att jag kan ha väskan i många år till.
Jag är säker på att väskan och jag kommer uppleva många picknickar, resor och skoldagar tillsammans!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt