Att måla en pall

Upplagd av Linda
För ett tag sedan frågade mamma mig om jag ville måla om pallen som brukar stå i tvättstugan. Självklart ville jag det!
Så för ett par dagar sedan började jag förvandlingen. Mamma sa att jag fick måla den hur jag ville.
Jag började med att slipa den och målade sedan hela pallen vit för att den gamla vita färgen hade börjat släppa och var smutsig.
Jag lät den vita färgen torka ett par dagar och sedan var det dags för det roliga!
Fredrik ville också vara med och måla så han hjälpte mig med lite av varje och målade och fotograferade.
Vi började med att maskera där vi inte skulle måla.
Måla måla måla!!!
Vi plockade bort maskeringstejpen och vips så hade pallen fina ben!
Vi blandade ny färg och målade resten.
När pallen var klar hällde jag färgen som blev över i glasflaskor. Sedan lät jag färgen rinna inuti hela flaskan så att hela insidan blev täckt och hällde ut överflödig färg. Det blev jättefint och en annan dag ska ni få se resultatet av det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt