4 saker

Upplagd av Linda
Jag tänkte visa lite vad jag har gjort de senaste dagarna. Det har varit lite tomt här, men jag har hittat på en hel del saker.
I måndags var Fredrik ledig så vi passade på att gå ut en runda. Vädret kunde inte bestämma sig för om det skulle vara sol eller regn, så vi tog på oss regnkläder, för ut skulle vi minsann! Vi cyklade en bit och hittade ett fält med blommor och larver.
Igår var mamma och jag ute och shoppade lite. Vi körde runt till olika second hand-butiker men hittade inget.
Men jag hittade ett par nya gummistövlar väldigt billigt i en outlet-butik. Det gillade min plånbok!
Jag blev väldigt sugen på att pyssla igår kväll när jag tittade på tv. Då kom jag att tänka på en klämma jag sett på Kappahl några dagar tidigare. Jag kollade aldrig vad den kostade men det brukar vara mer än jag känner att jag vill lägga på en liten klämma.
Det kunde ju inte vara så svårt att göra en egen tänkte jag och vipps så hade jag gjort en! Det var lika enkelt som det ser ut. Jag limmade pärlor på en klämma jag köpt på Panduro Hobby och lät det torka över natten och idag testade jag den och det blev jättefint!
Sista men inte minst tänkte jag visa min nya kamerarem! För ett par månader sedan sydde jag en sak till min kamerarem för att göra en lite snyggare (titta här om ni inte minns). Jag blev nöjd med idén men ville göra en ny med ett finare tyg. Jag sydde sådana till några kompisar, men hann aldrig göra en ny till mig själv.
Men idag tog jag mig tiden! Jag sydde två andra remman innan denna, men de fick jag slänga för de blev fel i måtten. Jag hade nog lite bråttom och mätte lite tokigt. Men den här blev jag supernöjd med! Den är ju lila med lite spets på, det passar mig perfekt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt