En dag på stranden

Upplagd av Linda
När jag vaknade i morse regnade det. Åh nej tänkte jag, inte en dag till med regn. Men efter ett par timmar lättade det upp.
Jag hämtade en gammal kompis, Nicole, vid tåget klockan 13.00 och då körde vi till en fin strand.
Här är Nicole. Hon är en glad prick.
Vi var nästan ensamma på stranden.
Jag försökte gömma mig i det höga gräset, men Nicole hittade mig.
Gräset var fint ändå.
Några tjejer gick ut i vattnet för att bada.
Vi nöjde oss med att stå och titta på vattnet.
Vi hittade stugor.
Och två jättefina träd med underbart ljus!!!
Vi satte oss och fikade på kanelbullar och saft.
Vi tittade på båtar om seglade förbi och pratade om allt möjligt.
Sen åkte vi hem till mig och åt lunch och pratade mer innan det var dax för Nicole att bege sig hemåt. Nu sitter jag i sängen och väntar på att Fredrik ska komma cyklandes från jobbet. Det började precis regna jättemycket, så han är nog ganska blöt när han kommer hem.

Imorgon ska jag till en bondgård med Fredrik, pappa och mina brorsbarn. Jag hoppas att det finns små kalvar som jag kan klappa, och stora fina kor att titta på. Jag gillar kor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt