Loppisfynd

Upplagd av Linda
Idag skulle mina föräldrar och min faster stå på loppis inne i stan. Jag hade inget bättre för mig så jag följde med, och tur var väl det! För bland alla saker vi skulle sälja hittade jag en jättestor flaska med patentkork! Gissa om jag blev glad! Jag hittade en likadan på en annan loppis för ett par veckor sedan, men köpte den inte eftersom jag inte hade någon plats att ha den på. Men eftersom jag kunde få denna gratis så räddade jag den från loppisen! Så nu har den hoppat upp på vår vind i väntan på att jag ska flytta hemifrån och ha någonstans att ha den. Jag tycker att det är extra roligt att det står Malmö på den!
Bland alla loppissakerna räddade jag även dessa små burkar! Min pojkvän har likadana hemma i andra storlekar så jag tänkte att det skulle bli så fint att ha ännu fler. Men de får också stoppas undan i väntat på en egen lägenhet.
När jag ändå var i gång och fotograferade mina nya flaskor och burkar passade jag på att fota mina andra flaskor också. Flaskan längst till höger (samma som på närbilden till vänster) har min farmor haft och gjort saft i. Så den håller jag hårt i och är väldigt rädd om.
Den andra köpte jag när vi var på loppis i maj.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt