Stansade smycken

Upplagd av Linda
För ett par veckor sedan köpte jag hem satintråd, metallbrickor och en slät ring. Jag hade hittat pappas metallstansar i garaget och blev jättesugen på att stansa egna smycken. Så det gjorde jag!
Ringen är i rostfritt stål och det var supersvårt att stansa i den. Pappa fick hjälpa mig och inte ens han kunde få det speciellt djupt och rakt. Men jag blev ändå väldigt nöjd och använder den varje dag. Jag försöker nu hitta ringar i annat material som är mjukare så att det blir lättare att stansa.
Det här armbandet har jag knutit med makraméknutar och tråden skiftar i olika färger och blir så här fint! Jag stansade min kompis Jessicas smeknamn på blomman och skickade sedan armbandet till henne i ett fint litet kuvert. Hon blev superglad och tycker verkligen om armbandet!
Jag beställde även en annan sorts metallbricka att stansa på och gjorde ett armband av den. Min bästa vän Emmy ville ha ett armband med sin pojkväns namn på. Så det fick det bli! Jag har använt samma tråd som till armbandet ovan och även Emmy blev jätteglad!
Nu ska jag beställa hem lite fler brickor och trådar så att jag kan göra fler smycken. Och vem vet, jag kanske kan ta en och annan beställning i framtiden om någon är sugen på ett handstansat smycke av något slag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt