Mina fotografiska minnen - del 2

Upplagd av Linda
Vi börjar med 2008! Det var nämligen då jag köpte min Canon Eos 40D. Den 3 september 2008 för att vara exakt. Jag hade jobbat halva sommaren och sparat alla mina pengar under en lång tid. Till slut hade jag råd med kameran, och när lådan äntligen stod på sängen när jag kom hem från skolan, då var jag lycklig! Det går inte att beskriva hur glad jag var. Det som jag hade sparat till så jättelänge var äntligen mitt! Jag längtade efter att få testa den ordentligt.

Under de första månaderna tog jag en hel del självporträtt, av alla slag, både bra och dåliga.
På hösten 2008 hade jag börjat mitt andra år på gymnasiet ett vi fick äntligen tillgång till fotostudion på skolan! Det var spännande och jag kan ju inte säga att jag var jätteduktig på alla blixtar och tillbehör, men jag gjorde mitt bästa och lyckades ändå ta en del bra bilder. Bland annat dessa bilder på en MER-flaska, som jag fotade till en uppgift i skolan.
Jag och familjen åkte till Ystad Djurpark där jag fotade en liten papegoja som var jättesöt!
Allra längst ner finns en bild på den sötaste lilla tjejen i världen, min brorsdotter Alma. Den här bilden tog jag den 2 oktober 2008, när hon bara var ett dygn gammal. Vi hälsade på henne och föräldrarna på sjukhuset och jag tog bilden i dåligt ljus i en korridor, men jag älskar bilden och det är nog en av de bästa bilderna jag har!
Snart kommer ett inlägg om 2009! Då kommer ni bland annat få se blommor och utsiktsbilder från Menorca!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt