24 timmar i Älmhult

Upplagd av Linda
Igår, lördagen den 7 juli, runt kockan 13.00 anlände jag till Älmhult. Jag var bjuden på kalas/studentfest hemma hos Jessica.
Direkt när jag kom dit var det dags för mat.
Vi fick grillspett, potatissallad och massa frukt.
Här är fröken Jessica. (detta är den enda bilden jag fick på henne)
Hon har väldigt många katter som får väldigt många kattungar mest hela tiden. Så det sprang omkring små fluffiga kattbebisar över allt.
När de andra gästerna hade åkt hem gick vi en runda i skogen.
Där hittade vi getter som var jättesöta och fina.
Blåbär hittade vi också.
Det småregnade lite, men det gjorde inte så mycket.
Jessica plockade blommor till sin mamma.
Det är så härligt i skogen. Så tyst och stilla.
Det hoppade små grodor på stigen.
Och vi hittade kor!! Åh kor!
Jag verkar ha tur just nu, för jag hittade en fyrklöver vid sidan av stigen. Jag gav den till Jessica eftersom jag har så många egna.
Här bor Jessica och på trappan ser ni Johan och Emelie, två av Jessicas bästa vänner.
Små, små vattendroppar samlades på mina glasägon.
På kvällen åt vi tacos och katterna busade jättemycket.
Vi gick och la oss sent och vaknade lagom sent. Vi åt frukost och pratade lite och sen var det dags att åka till tåget.
Omkring klockan 13.00 lämnade jag Älmhult efter 24 mysiga timmar.
Nu ska Jessia åka jättelångt upp i landet och studera på folkhögskola. Jag önskar henne all lycka till och längtar tills vi ses igen!
Kram på dig Jessica och tack för att du är så fin.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt