Växthusen

Upplagd av Linda
Idag packade jag kameran och busskortet och åkte till Lund. Där träffade jag bästa Emmy! Vi gick till Botaniska Trädgården och deras växthus för att fotografera lite blommor som det finns få av utomhus just nu! Vi hittade små ödlor där inne.
Och hängande blad.
Där fanns olika växthus med olika slags blommor. Här är en kaktus från kaktushuset.
Och ett citronträd från ett växthus med citroner och mandariner och kaffeträd och annat ätbart.
Vi hittade små lila blommor också.
Emmy testade sin kamera och jag lärde henne lite saker om den.
Sen fikade vi en stund och pratade mycket! Här är Emmys fika.
Sen åkte jag till Hyllie. Där snöade och blåste det jättemycket!
JÄTTEMYCKET!
Så jag åkte upp till bussen och åkte hem!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt