En återbrukad lampa

Upplagd av Linda
När jag fick veta temat för juni månad hos Monthly Makers blev jag jätteglad! Det skulle vara återbruk och jag hade det perfekta bidraget redan klart i huvudet. Jag har länge velat göra en ny taklampa till vårt sovrum och för några månader sedan blev idén klar i huvudet. Jag skulle göra en med färgade tygremsor. Inspirationen fick jag när jag såg Superskaparna på tv och en av deltagarna gjorde en sådan i en utmaning.

Jag köpte en skrutten lampskärm på loppis och tog bort tyget från ringarna. Tyget jag använde till remsorna är lakan som vi köpte och använde som dukar till vårt bröllop. Jag målade det med textilfärg jag redan hade så det blev dessutom ett väldigt billigt projekt. Sedan rev jag remsor och knöt fast på metallringen från lampskärmen och tada så var den klar!

2 kommentarer:

  1. Så fint hur du hittar återanvändningsområden för dekorationerna från ert bröllop! Blir resurssmart men framför allt så betydelsefullt att ha små minnen av dagen överallt i sitt hem. Fin blev lampan också!!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Tänkte skriva samma som Alicia, så kul att återanvända material från bröllopet :)

    SvaraRadera

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt