Inreder med kryddhyllor

Upplagd av Linda
September är snart slut och jag fyller år på lördag! Kan knappt förstå att året har gått så himla snabbt? Men det är mysigt med hösten och nästan allt som hör till. Jag tycker i alla fall om att mysa inomhus och det känns som att jag får massor av ideér och vill skapa allt! Har en lång lista på saker att göra till lägenheten och det är så kul. Därför blev jag jätteglad när jag såg temat i september till Monthly Makers skaparutmaning, som är inredning.

Jag valde en av sakerna på min att-göra-lista och valet föll på kryddhyllor. Jag hade en tavellist liggandes under soffan (bra ställe att förvara skaparmaterial ;) och sågade den på mitten. Då fick jag två hyllor i perfekt storlek, målade dem med samma färg som vårt köksbord och skruvade upp dem på väggen med hjälp av Fredrik och vår nya skruvdragare/borrmaskin! Vi fick en i tidig födelsedagspresent (Fredrik fyller år idag) av mina föräldrar och det är så kul! Skruvade också i två krokar i understa hyllan till våra grytlappar och TADAAA!
Jag skapade alltså två superbra kryddhyllor med material jag hade hemma, helt gratis! Hur coolt är inte det!? Det enda jag köpte var kryddburkarna. Ville verkligen ha likadana brukar när de ska stå och synas så mycket. De kommer från IKEA och etiketterna är gjorda med en dymo.
(ska fylla de tomma burkarna också när jag köpt nya kryddor, var för otålig för att vänta med att fota ;)

4 kommentarer:

  1. Åh va fint det blev! :) Både snyggt och praktiskt i köket ju! Älskar när man kan skapa något nytt av saker man redan har hemma. Bästa känslan! Kram Sarah

    SvaraRadera
  2. Så fint! Hyllorna gör sig väldigt fint i den gröna nyansen :)

    SvaraRadera
  3. Sååå fin! Krokarna under är en himla bra detalj. Förut när vi bodde nära en Willys köpte jag alltid kryddor på stora påsar och hällde i liknande burkar. Jag kanske får cykla en omväg och köpa hem :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad fin färg och så himla nice att kunna skapa av sånt man redan har! :)

    SvaraRadera

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt